Suzuki

Fajna strona, którą warto zobaczyc.

Historia powstania koncernu Suzuki.

brak komentarzy

W roku 1909 Michio Suzuki założył przedsiębiorstwo Suzuki Loom Company w małej nadmorskiej wiosce Hamamatsu w Japonii. Przedsiębiorstwo bardzo się rozwinęło, kiedy Suzuki rozpoczął sprzedaż krosien tkackich dla japońskiego przemysłu jedwabniczego. Głównym pragnieniem Suzuki było tworzenie lepszych, łatwiejszych w obsłudze krosien. W 1929, Suzuki wynalazł nowy typ maszyny tkackiej, która była eksportowana do innych krajów. Suzuki zgłosił 120 patentów. Przez pierwsze 30 lat istnienia przedsiębiorstwa, krosna tkackie były głównym produktem i kierunkiem jej rozwoju.

Pomimo niebywałego sukcesu jego krosien, Suzuki zdał sobie sprawę, że jego przedsiębiorstwo musi rozwijać się w wielu kierunkach, w związku z czym zaczął poszukiwać nowych branż, w których mógłby działać. Na podstawie obserwacji zapotrzebowań klientów, zdecydował on, że najbardziej praktyczne dla nowego przedsięwzięcia byłoby stworzenie małego samochodu. Projekt rozpoczął się w roku 1937, a już po dwóch latach Suzuki posiadał kilka prototypów niewielkich samochodów. Te pierwsze pojazdy było zasilane wówczas nowatorskimi, chłodzonymi cieczą, czterosuwowymi, czterocylindrowymi silnikami. Karter i skrzynia biegów odlewane były z aluminium. Silnik ten wytwarzał 13 KM przy pojemności poniżej 800 cm³.

W związku z wybuchem II wojny światowej, plany produkcyjne Suzuki zostały przerwane w związku z ogłoszeniem przez rząd, że cywilne samochody osobowe są “towarem o niekluczowym znaczeniu”. Pod koniec wojny, Suzuki wrócił do produkcji krosien. Dalszy rozwój ich produkcji związany był ze zgodą rządu amerykańskiego na import bawełny przez Japonię. Rynek powiększał się dzięki zwiększonym zamówieniom od krajowych producentów tekstyliów. Boom skończył się jednak załamaniem rynku w roku 1951.

Musząc zmierzyć się z gwałtownymi zmianami, Suzuki wrócił do myśli o produkcji pojazdów. Po wojnie, w Japonii istniało wielkie zapotrzebowanie na niedrogi i pewny sposób transportu. Wiele przedsiębiorstw zaczęło sprzedawać benzynowe silniki, które można było doczepić do zwykłego roweru. Pierwszym produktem Suzuki w branży transportowej był rower z silnikiem o nazwie “Power Free”. Został on zaprojektowany jako tani i prosty w konstrukcji i utrzymaniu. Model z roku 1952 posiadał dwusuwowy silnik o pojemności 36 cm³. Unikalną właściwością tego silnika był system podwójnych zębatek, dzięki któremu można było pedałować korzystając z pomocy silnika, pedałować bez silnika, albo odłączyć pedały i korzystać tylko z silnika. System ten był tak pomysłowy, że urząd patentowy nowo utworzonego, demokratycznego rządu, przyznał Suzuki dotację na kontynuację badań w zakresie inżynierii motocyklowej. Tak narodziło się przedsiębiorstwo Suzuki Motor Corporation.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJ_CdppzYi2q5cbr4WLKTfeTHk_3FtWH0I3hKhytAg9DVsBmzfxg

Zostaw odpowiedź